Online Courses and Tutorials

Onlinecourses.tech provides you with the latest online courses information by assisting over 45,000 courses and 1 million students.

Learn programming, marketing, data science and more.

Get started today

Skip to main content

Featured Post

Machine Learning

Master machine learning fundamentals in four hands-on courses

About This Specialization This Specialization from leading researchers at the University of Washington introduces you to the exciting, high-demand field of Machine Learning. Through a series of practical case studies, you will gain applied experience in major areas of Machine Learning including Prediction, Classification, Clustering, and Information Retrieval. You will learn to analyze large and complex datasets, create systems that adapt and improve over time, and build intelligent applications that can make predictions from data. Created by: Industry Partners: 4 courses Follow the suggested order or choose your own. Projects Designed to help you practice and apply the skills you learn. Certificates Highlight your new skills on your resume or

¿Qué hacen los buenos directivos? Prioridades de la Alta Dirección

¿Qué hacen los buenos directivos? Prioridades de la Alta Dirección

About this course: Este curso persigue adentrarse en la realidad del trabajo de un alto ejecutivo: lo qué hace y cómo lo hace. Es un hecho conocido que la mayoría de altos directivos dedican hasta el 90% de su tiempo al día a día y menos del 10% a las tareas asociadas al pensamiento estratégico en la organización. Por eso es importante ir más allá y entender las prioridades que configuran esta actuación diaria. Al final, la mejor estrategia es aquella que se practica; la mejor organización, aquella que funciona; y el quehacer cotidiano coherente con las prioridades establecidas, la base de la continuidad con éxito de las empresas. El objetivo del curso es aportar una visión estructurada de cómo logran este objetivo los “buenos directivos”, con la voluntad de que sirva a futuros altos ejecutivos a orientar mejor su carrera, a enfocar sus actividades y a desarrollar su propio estilo de dirección. El curso profundiza en las prioridades de la Alta Dirección a partir de la actuación diaria de directivos de probada valía y con éxito profesional en empresas diversas. El contenido está basado en los resultados de las entrevistas personales que hemos realizado a más de 200 directores generales de compañías muy diversas. Gran parte de este material ha quedado recogido en los libros publicados “Qué hacen los buenos directivos. El reto del siglo XXI” y “Yo Dirijo”, cuya lectura recomendamos a todo aquel que desee ampliar su perspectiva sobre esta materia. El modelo que se propugna en curso es el resultado de una amplia investigación empírica; no es una doctrina, sino un instrumento mental para ayudar a construir una configuración empresarial que potencie el hacer de la gente para que, sin dejación de su derecho a ser felices y a la autonomía, logren su plenitud como personas y como profesionales, a la vez que la compañía alcanza cotas altas en los indicadores de salud empresarial.

Created by:   IESE Business School

  • Joan Enric Ricart
    Taught by:    Joan Enric Ricart, Professor of Strategic Management
    Department of Strategic Management

  •  Jaume Llopis
    Taught by:     Jaume Llopis , Senior Lecturer of Strategic Management
    Department of Strategic Management
LevelBeginner
Commitment6 semanas de curso, 2-3 horas por semana
Language
Spanish
How To PassPass all graded assignments to complete the course.
User Ratings
Average User Rating 4.7See what learners said
Syllabus
WEEK 1
Introducción al Curso y Sesión 1: ¿Qué hacen los buenos directivos?
En esta sección encontraréis el vídeo del Introducción al Curso y el Syllabus que contiene la descripción del curso y la estructura. En la Sesión 1 del curso analizaremos en detalle la tarea de dirigir, miraremos lo que la literatura clásica nos aporta, y desarrollaremos nuestro esquema conceptual basándonos en estos antecedentes y en entrevistas a más de 200 directivos con alta responsabilidad en empresas muy distintas en tamaño, sector y propiedad.
13 videos4 readings
  1. Video: Bienvenida al Curso
  2. Reading: Syllabus
  3. Reading: Lecturas del curso
  4. Reading: Objetivos
  5. Reading: Lectura: ¿Qué sabemos de los altos directivos?
  6. Video: 1. ¿Qué hacen los buenos directivos? Introducción
  7. Video: 2. Revisión de los clásicos: Peter Drucker. Las tareas clásicas del directivo
  8. Video: 3. Revisión de los clásicos: John P. Kotter. Qué hacen los buenos Directores Generales
  9. Video: 4. Revisión de los clásicos: John P. Kotter. Cómo enfocan el trabajo
  10. Video: 5. Revisión de los clásicos: Henry Mintzberg. Desenmascarando los mitos sobre el alto directivo
  11. Video: 6. Revisión de los clásicos: Henry Mintzberg. Visión, ciencia y experiencia
  12. Video: 7. Revisión de los clásicos: Ghoshal & Bartlett
  13. Video: 8. Presentación de la Investigación: Liderar Vs. Dirigir
  14. Video: 9. Presentación de la Investigación: nuestros altos directivos de éxito
  15. Video: 10. Presentación de la investigación: la acción de la alta dirección
  16. Video: 11. Contenido y objetivos del curso: Futuro y Modelo de Negocio
  17. Video: 12. Contenido y objetivos del curso: Personas y Estrategia Institucional
  18. Discussion Prompt: ¿Qué tareas debe priorizar un Director General?
Graded: Sesión 1. ¿Qué hacen los buenos directivos?
WEEK 2
Sesión 2: Crear un futuro y compartirlo
Quizás la prioridad más importante de la alta dirección es su preocupación constante por el futuro de la organización. Ello requiere conocer muy bien el negocio, anticipar las necesidades reales de los clientes, vigilar la competencia (actual y potencial) y las formas distintas de satisfacer las necesidades de los clientes, etc. Al final se precisa definir una estrategia clara y compartida en la organización. Objetivo del curso: Entender quizás la prioridad más relevante y a veces más olvidada de la alta dirección la búsqueda del futuro de la organización
12 videos1 reading
  1. Reading: Lectura: Estrategia y Dirección Estratégica
  2. Video: 1. La creación de una visión. Presentación
  3. Video: 2. La creación de una visión. Cómo lo ven nuestros directivos
  4. Video: 3. La creación de una visión. Conclusiones
  5. Video: 4. En búsqueda de la competitividad. Presentación
  6. Video: 5. En búsqueda de la competitividad. Cómo lo ven nuestros directivos
  7. Video: 6. En búsqueda de la competitividad. Conclusiones
  8. Video: 7. Adaptación a los cambios en el entorno. Presentación
  9. Video: 8. Adaptación a los cambios en el entorno. Cómo lo ven nuestros directivos
  10. Video: 9. Adaptación a los cambios en el entorno. Conclusiones
  11. Video: 10. Crear un futuro y comunicarlo. ¿Qué?
  12. Video: 11. Crear un futuro y comunicarlo. Visión y ventaja competitiva
  13. Video: 12. Crear un futuro y comunicarlo. Dinámica de cambio y comunicación
  14. Discussion Prompt: El reto de construir una visión de futuro
Graded: Sesión 2. Crear un futuro y compartirlo
WEEK 3
Sesión 3: Adecuar constantemente el Modelo de Negocio
El futuro podemos crearlo, anticiparlo o a veces sólo adaptarnos al mismo. Donde la alta dirección tiene mayores capacidades de elección y de diseño es en el modelo de negocio. Y esta capacidad de elección es si cabe cada vez mayor en un mundo de grandes cambios y de potente desarrollo tecnológico. Por tanto otra prioridad de la alta dirección es adecuar el modelo de negocio a los cambios y ello requiere trabajar en tres grandes direcciones: La diferenciación, la innovación y la internacionalización. Objetivo del curso: Entender la tarea central de la Alta Dirección en el desarrollo y renovación del modelo de negocio para explotar mejor las oportunidades y contrarrestar las amenazas
14 videos1 reading
  1. Reading: Lectura: Estrategia en el Siglo XXI: Modelos de Negocio en acción
  2. Video: 1. Adaptación del modelo de negocio. Presentación
  3. Video: 2. Adaptación del modelo de negocio. Cómo lo ven nuestros directivos
  4. Video: 3. Adaptación del modelo de negocio. Conclusiones
  5. Video: 4. Tipos de estrategias. Presentación
  6. Video: 5. Tipos de estrategias. Cómo lo ven nuestros directivos I
  7. Video: 6. Tipos de estrategias. Cómo lo ven nuestros directivos II
  8. Video: 7. Tipos de estrategias. Conclusiones
  9. Video: 8. Las 3 "R" de la competitividad. Presentación
  10. Video: 9. Las 3 "R" de la competitividad. Cómo lo ven nuestros directivos
  11. Video: 10. Las 3 "R" de la competitividad. Conclusiones
  12. Video: 11. Cómo crear y capturar valor
  13. Video: 12. Cómo representar el modelo de negocio
  14. Video: 13. Características del modelo de negocio
  15. Video: 14. Las 3 "R" de la competitividad
  16. Discussion Prompt: Garantizar la competitividad y supervivencia de una empresa a largo plazo
Graded: Sesión 3. Adecuar constantemente el Modelo de Negocio
WEEK 4
Sesión 4: Las Personas como centro de la organización
En esta sesión desarrollamos la tercera gran prioridad de la alta dirección, la gestión de la personas. Para hacer realidad las oportunidades de futuro con nuestro modelo de negocio necesitamos desarrollar capacidades y competencias que residen en las personas. Temas como la gestión del talento, de los equipos, del riesgo, de los retos y de los resultados son esenciales en esta sesión. Objetivo del curso: Hacer realidad el futuro y el modelo de negocio requiere enfocarse en las personas, en gestionar el talento, los equipos, el reto y los aprendizajes.
19 videos
  1. Video: 1. Las personas como centro de la organización. Presentación
  2. Video: 2. Las personas como centro de la organización. Cómo lo ven nuestros directivos I
  3. Video: 3. Las personas como centro de la organización. Cómo lo ven nuestros directivos II
  4. Video: 4. Las personas como centro de la organización. Conclusiones
  5. Video: 5. La gestión del talento. Presentación
  6. Video: 6. La gestión del talento. Cómo lo ven nuestros directivos I
  7. Video: 7. La gestión del talento. Cómo lo ven nuestros directivos II
  8. Video: 8. La gestión del talento. Conclusiones
  9. Video: 9. Exigencia en la obtención de resultados. Presentación
  10. Video: 10. Exigencia en la obtención de resultados. Cómo lo ven nuestros directivos I
  11. Video: 11. Exigencia en la obtención de resultados. Cómo lo ven nuestros directivos II
  12. Video: 12. Exigencia en la obtención de resultados. Conclusiones
  13. Video: 13. El capital humano y la implantación de la estrategia. Presentación
  14. Video: 14. El capital humano y la implantación de la estrategia. Cómo lo ven nuestros directivos
  15. Video: 15. El capital humano y la implantación de la estrategia. Conclusiones
  16. Video: 16. Personas. Implantación de la estrategia
  17. Video: 17. Personas. Gestión del talento
  18. Video: 18. Personas. Obtención de resultados, motivación e implantación
  19. Video: 19. Personas. En resumen
  20. Discussion Prompt: La importancia de las personas
Graded: Sesión 4. Las personas como centro de la organización
WEEK 5
Sesión 5: Integrar con una Estrategia Institucional
Las empresas van más allá de su negocio, de su estrategia o de su organización. Son instituciones donde las personas pueden y deben crecer, aprender y desarrollarse. Por tanto, la alta dirección debe ser parte del desarrollo de lo que nosotros llamamos estrategia institucional y cuyos componentes básicos son los principios y valores organizativos, los propósitos institucionales, y la filosofía de funcionamiento. En definitiva dar sentido a lo que las personas hacen en la organización. Objetivo del curso: Por encima de las prioridades destacadas la alta dirección debe dar sentido al trabajo y al esfuerzo de la organización y ello se consigue con una estrategia institucional.
13 videos1 reading
  1. Reading: Lectura: What good managers do?
  2. Video: 1. De la planificación "detallada" a la estrategia institucional. Presentación
  3. Video: 2. De la planificación "detallada" a la estrategia institucional. Cómo lo ven nuestros directivos
  4. Video: 3. De la planificación "detallada" a la estrategia institucional. Conclusiones
  5. Video: 4. Principios y valores. Presentación
  6. Video: 5. Principios y valores. Cómo lo ven nuestros directivos I
  7. Video: 6. Principios y valores. Cómo lo ven nuestros directivos II
  8. Video: 7. Principios y valores. Cómo lo ven nuestros directivos III
  9. Video: 8. Principios y valores. Conclusiones
  10. Video: 9. Propósitos institucionales y filosofía de funcionamiento. Presentación
  11. Video: 10. Propósitos institucionales y filosofía de funcionamiento. Cómo lo ven nuestros directivos
  12. Video: 11. Propósitos institucionales y filosofía de funcionamiento. Conclusiones
  13. Video: 12. Estrategia, principios y propósitos
  14. Video: 13. Filosofía y lógica institucional
  15. Discussion Prompt: La empresa más allá de su objeto económico
Graded: Sesión 5. Integrar con una Estrategia Institucional
WEEK 6
Sesión 6: A Modo de Resumen
En esta sesión volveremos al arte de dirigir y a la integración de las distintas partes del modelo que hemos desarrollado en las cuatro sesiones anteriores. Si bien cada elemento es relevante, la consistencia y el encaje entre los mismos es fundamental. Para terminar discutiremos también las características personales que identifican a los buenos directivos y terminaremos dando algunas ideas de cómo encontrar el estilo propio coherente con uno mismo y con su organización. Repasar e integrar las distintas prioridades de la alta dirección para caracterizar su importante tarea y responsabilidad. Discutir las características comunes de los buenos directivos.
8 videos1 reading
  1. Reading: Lectura: Prioridades en la agenda de la alta dirección
  2. Video: 1. A modo de resumen. Futuro
  3. Video: 2. A modo de resumen. Modelo de Negocio
  4. Video: 3. A modo de resumen. Personas
  5. Video: 4. A modo de resumen. Estrategia Institucional
  6. Video: 5. Qué caracteriza a los buenos directivos. Autoexigencia, conocimiento, valores e integridad
  7. Video: 6. Qué caracteriza a los buenos directivos. Servicio, gestor de conflictos, equilibrio personal y pasión
  8. Video: 7. Caso BIMBO
  9. Video: 8. Despedida
  10. Discussion Prompt: Encajar todas las piezas del modelo
Graded: Peer-to-peer assessment: ¿Qué hacen los buenos directivos?
How It Works
Coursework
Coursework
Each course is like an interactive textbook, featuring pre-recorded videos, quizzes and projects.
Help from Your Peers
Help from Your Peers
Connect with thousands of other learners and debate ideas, discuss course material, and get help mastering concepts.
Certificates
Certificates
Earn official recognition for your work, and share your success with friends, colleagues, and employers.
Creators
IESE Business School
For over fifty years, IESE, the graduate business school of the University of Navarra, has been at the forefront of management education, developing and inspiring business leaders who strive to make a deep, positive and lasting impact on the people, companies and society they serve.

Comments

Popular posts from this blog

Big Data Hadoop Certification Training

Big Data Hadoop training will make you an expert in HDFS, MapReduce, Hbase, Hive, Pig, Yarn, Oozie, Flume and Sqoop using real-time use cases on Retail, Social Media, Aviation, Tourism, Finance domain. You will get Hadoop certification at the end of the course

About the Training
This Hadoop training is designed to make you a certified Big Data practitioner by providing you rich hands-on training on Hadoop ecosystem and best practices about HDFS, MapReduce, HBase, Hive, Pig, Oozie, Sqoop. This course is stepping stone to your Big Data journey and you will get the opportunity to work on a Big data Analytics project after selecting a data-set of your choice. You will get Hadoop certification after the project completion.

Training Objectives
The hadoop training is designed to help you become a top Hadoop developer. During this course, our expert instructors will train you to: Master the concepts of HDFS and MapReduce frameworkUnderstand Hadoop 2.x ArchitectureSetup Hadoop Cluster and write Co…

Hands-on Text Mining and Analytics by Yonsei University

About this course: This course provides an unique opportunity for you to learn key components of text mining and analytics aided by the real world datasets and the text mining toolkit written in Java. Hands-on experience in core text mining techniques including text preprocessing, sentiment analysis, and topic modeling help learners be trained to be a competent data scientists. Empowered by bringing lecture notes together with lab sessions based on the y-TextMiner toolkit developed for the class, learners will be able to develop interesting text mining applications.



LevelIntermediateLanguage English, Subtitles: Chinese (Simplified) How To PassPass all graded assignments to complete the course.
Syllabus

Learn to Program and Analyze Data with Python

About This Specialization This Specialization builds on the success of the Python for Everybody course and will introduce fundamental programming concepts including data structures, networked application program interfaces, and databases, using the Python programming language. In the Capstone Project, you’ll use the technologies learned throughout the Specialization to design and create your own applications for data retrieval, processing, and visualization. Created by: 5 courses Follow the suggested order or choose your own. Projects Designed to help you practice and apply the skills you learn. Certificates Highlight your new skills on your resume or LinkedIn. Courses

Deep Learning Specialization

Master Deep Learning, and Break into AI
About This Specialization If you want to break into AI, this Specialization will help you do so. Deep Learning is one of the most highly sought after skills in tech. We will help you become good at Deep Learning. In five courses, you will learn the foundations of Deep Learning, understand how to build neural networks, and learn how to lead successful machine learning projects. You will learn about Convolutional networks, RNNs, LSTM, Adam, Dropout, BatchNorm, Xavier/He initialization, and more. You will work on case studies from healthcare, autonomous driving, sign language reading, music generation, and natural language processing. You will master not only the theory, but also see how it is applied in industry. You will practice all these ideas in Python and in TensorFlow, which we will teach. You will also hear from many top leaders in Deep Learning, who will share with you their personal stories and give you career advice. AI is transforming m…

Launch Your Career in Data Science

A nine-course introduction to data science, developed and taught by leading professors.
About This Specialization Ask the right questions, manipulate data sets, and create visualizations to communicate results. This Specialization covers the concepts and tools you'll need throughout the entire data science pipeline, from asking the right kinds of questions to making inferences and publishing results. In the final Capstone Project, you’ll apply the skills learned by building a data product using real-world data. At completion, students will have a portfolio demonstrating their mastery of the material. Created by: Industry Partners: 10 courses Follow the suggested order or choose your own. Projects Designed to help you practice and apply the skills you learn.

Master of Computer Science in Data Science

A flexible and affordable degree from one of the top Computer Science programs in the world, focused on one of the hottest fields of the new millennium

Enroll in the Master of Computer Science in Data Science (MCS-DS) and gain access to the computational and statistical knowledge needed to turn big data into meaningful insights. Build expertise in four core areas of computer science—data visualization, machine learning, data mining, and cloud computing—while learning key skills in statistics and information science. This completely online degree is an affordable gateway to one of the most lucrative and fastest growing careers of the new millennium. The MCS-DS is offered by CS @ ILLINOIS, a U.S. News & World Report top five CS graduate program, in collaboration with the University’s Statistics Department and top-ranked iSchool. Join our alumni network of entrepreneurs, educators, and technical visionaries, who have revolutionized the way people communicate, shop, conduct business,…

Machine Learning

Master machine learning fundamentals in four hands-on courses

About This Specialization This Specialization from leading researchers at the University of Washington introduces you to the exciting, high-demand field of Machine Learning. Through a series of practical case studies, you will gain applied experience in major areas of Machine Learning including Prediction, Classification, Clustering, and Information Retrieval. You will learn to analyze large and complex datasets, create systems that adapt and improve over time, and build intelligent applications that can make predictions from data. Created by: Industry Partners: 4 courses Follow the suggested order or choose your own. Projects Designed to help you practice and apply the skills you learn. Certificates Highlight your new skills on your resume or

An Introduction to Interactive Programming in Python (Part 1)

About this course: This two-part course is designed to help students with very little or no computing background learn the basics of building simple interactive applications. Our language of choice, Python, is an easy-to learn, high-level computer language that is used in many of the computational courses offered on Coursera. To make learning Python easy, we have developed a new browser-based programming environment that makes developing interactive applications in Python simple. These applications will involve windows whose contents are graphical and respond to buttons, the keyboard and the mouse. In part 1 of this course, we will introduce the basic elements of programming (such as expressions, conditionals, and functions) and then use these elements to create simple interactive applications such as a digital stopwatch. Part 1 of this class will culminate in building a version of the classic arcade game "Pong".
Who is this class for: Recommended Background - A knowledge o…

Программирование на Python

About this course: Python – простой, гибкий и невероятно популярный язык, который используется практически во всех областях современной разработки. С его помощью можно создавать веб-приложения, писать игры, заниматься анализом данных, автоматизировать задачи системного администрирования и многое другое. “Программирование на Python” читают разработчики, применяющие Python в проектах, которыми ежедневно пользуются миллионы людей. Курс покрывает все необходимые для ежедневной работы программиста темы, а также рассказывает про многие особенности языка, которые часто опускают при его изучении. В ходе курса вы изучите конструкции языка, типы и структуры данных, функции, научитесь применять объектно-ориентированное и функциональное программирование, узнаете про особенности реализации Python, научитесь писать асинхронный и многопоточный код. Помимо теории вас ждут практические задания, которые помогут проверить полученные знания и отточить навыки программирования на Python. После успешного о…

Front-End JavaScript Frameworks: Angular

About this course: This course concentrates mainly on Javascript based front-end frameworks, and in particular the Angular framework (Currently Ver. 4.x). This course will use Typescript for developing Angular application. Typescript features will be introduced in the context of Angular as part of the exercises. You will also get an introduction to the use of Angular Material and Angular Flex-Layout for responsive UI design. You will be introduced to various aspects of Angular including components, directives and services. You will learn about data binding, Angular router and its use for developing single-page applications. You will also learn about designing both template-driven forms and reactive forms. A quick introduction to Observables, reactive programming and RxJS in the context of Angular is included. You will then learn about Angular support for client-server communication and the use of REST API on the server side. You will use Restangular for communicating with a server sup…

Archive